اگر دنبال سدانی اجرایی در بازار باشید سه مدل معروف حضور دارند: ب ام و سری 3، مرسدس بنز C کلاس و آئودی A4. همگی خودروهای فوق‌العاده‌ای هستند اما دوآتشه‌ترین طرفداران نیز اذعان می‌کنند که این خودروها امروزه احساس بسیار خاصی ندارند و اینجاست که خودروهایی نظیر لکسس IS فیس لیفت شده وارد میدان می‌شوند.IS به همراه خودروهایی چون جگوار XE و آلفارومئو جیولیا در این کلاس خودرویی چیزی متفاوت‌تر را ارائه می‌کنند. فیس لیفت صورت گرفته در این خودرو باعث شده تا مواردی همچون جلوپنجره و سپر جدید و برخی جزئیات دیگر باعث به‌روزتر شدن IS شوند. اگرچه که لکسس به اندازه‌ی آلفارومئو برجسته نیست اما بهبودهای اندک صورت گرفته در این خودرو باعث می‌شوند IS مخصوصاً با تریم F اسپورت جلوه‌ای خاص‌تر پیدا کند. خودروی تست شده از نوع لوکس بوده و اگرچه فاقد سپرهای اسپورت و کیت بدنه‌ی تریم F اسپورت است اما هنوز هم طراحی متمایز و شیکی دارد. البته طراحی داخلی خودرو خیلی خاص نیست اما کیفیت بالای مواد بکار رفته و کیفیت ساخت مثال‌زدنی آن از نقاط قوت IS هستند.

کابین خودرو مکان بسیار راحتی بوده و صندلی‌های چرمی گرم و سرد شونده موقعیت رانندگی دلپذیری را ایجاد می‌کنند. متأسفانه سیستم اطلاعات سرگرمی سالخورده‌ی لکسس با اهرم‌های کنترل کننده در کنسول مرکزی هنوز هم در این خودرو وجود دارند. این سیستم یکی از خسته‌کننده‌ترین نمونه‌های موجود در بازار است. صفحه‌نمایش ظاهر خوبی دارد اما اینترفیس کاربر عملکرد جالب نشان نمی‌دهد.

خوشبختانه تجربه‌ی رانندگی آرام و متین خودرو باعث می‌شود که این موارد را فراموش کنید چراکه به لطف قوای محرکه‌ی هیبریدی کابین خودرو بسیار ساکت است. در سرعت‌های پایین پیشرانه‌ی احتراق داخلی روشن نیست و در حقیقت این واحد الکتریکی بوده که خودرو را جلو می‌راند؛ اما زمانی که پیشرانه نیز روشن می‌شود، صدای کمی تولید شده و صدای باد و جاده نیز در پس‌زمینه و به میزان کمی شنیده می‌شوند.

آرامش و رفاه خودرو در دورهای پایین پیشرانه خوب است اما با افزایش سرعت کمی بر سروصداها افزوده می‌شود. گیربکس CVT در اکثر موقعیت‌ها عملکرد خوبی دارد اما با فشار ناگهانی پدال گاز کمی ناهنجار می‌شود. صدای فیک پیشرانه در کابین پخش می‌شود اما بیش از آنکه صدای اسپورتی باشد، صدایی وزوز مانند بوده و در کل لکسس به اندازه‌ی رقبای آلمانی خود قوی احساس نمی‌شود.